Världens snällaste busschaufför.

Jag träffade honom idag. Han bor här i Sverige. Han har brunt skägg och fredagen den 5e mars 2010 körde han min buss. Han råkade åka förbi mig, för jag hann inte resa mig upp ( han var dessutom 2min tidig :P ) men.. han stannade en bit längre fram,halvsvängde in på en gata. Så jag sprang. När jag kom in i bussen så snackade han i högtalaren "Välkommen" och när jag gick fram så frågade han, med ett leende på läpparna, om jag hade Sportlov!
-
Några stationer senare när vi är vid Coop Forum lyfter han än en gång högtalarsaken och börjar snacka om alla stormarknader i Haninge. Typ : " Och så har vi ju Willys, som är därifrån bussen åkte, och City Gross, och det är ju nyöppnat. Ahjusste.. så har vi ju Coop här och på andra sidan motorvägen har vi Ica Maxi". Som en guidetur genom Haninges matbutiker. :P Fett skön. x) Han log faktiskt när han körde. Det är inte ofta det händer, att en bussc. ler när han utför sitt jobb..

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Inte mellannamnet tack, gärna första!:
Klart vi ska komma ihåg dig!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en egen blåg?:

Varning! En tom ruta! Fyll den genast för att undvika oanade konsekvenser!!:

Trackback
RSS 2.0