Självkänsla & självförtroende

Nu imorse så satt min syster och kollade på barnprogram och jag kunde inte sluta fundera över vinjetterna och handlingarna , de 2 serierna jag "hörde" handlade om självkänsla och självförtroende något man ofta tappar när man blir äldre. När jag är med folk som jag känner och som jag vet gillar mig så har jag superbra självkänsla och självförtroende , men så fort jag hamnar med folk som jag känner mig osäker på så försvinner det och jag blir osäker....

Den första vinjetten sa "tro på dig själv , för det är vad det handlar om"

och det andra programmet handlade om missnöjje och osäkerhet på utseende.

Tyvär tror jag att det är mycket som påfrestar just självkänsla & självförtroendet i den värld vi lever i . Överallt finns det människor som ser vissa som starka och gör vad som helst för att bryta ned dem. De visas felaktiga bilder om hur man "ska" se ut överallt. onaturligt smala modeller , Solariebruna kroppar och finnfria ansikten visas upp överallt och vi påverkas vare sig vi vill eller inte. jag säger inte att det är fel att vara smal och solariebrun jag säger att det börjar spåra ut , jag säger att alla får se ut som dom vill och att andra människor ska skita i om en tjej inte sminkar sig eller har annorlunda kläder. OCh INTE (speciellt tjejer har jag märkt) gå och snacka om det bakom personens rygg. Huvudsaken är som barnprogrammen säger att man ska tro på sig själv vara nöjd med den man är och strunta i vad andra tycker. Tyvär så gör samhället det bara svårare att vara nöjd med sig själv man strävar ändå alltid efter perfektion , trots att ingen människa är perfekt. Jag önskar verkligen att media branchen skulle sluta visa upp förvrängda bilder och inse att naturligt är okej . solbränd , blek , finnig allt har negativa och positiva sidor. OCH att ta dess "modellkriterier" för långt kan få hemska konsekvenser...


----naturligt??


Bara lite tankar och funderingar..

Kram
Fell


Kommentarer
Postat av: LIENE

sv: Japp:)

2010-02-08 @ 12:59:11
URL: http://lienes.blogg.se/

Skriv vad du tycker här:

Inte mellannamnet tack, gärna första!:
Klart vi ska komma ihåg dig!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en egen blåg?:

Varning! En tom ruta! Fyll den genast för att undvika oanade konsekvenser!!:

Trackback
RSS 2.0