Dressyr på Blåkulla Gård.

Location? Blåkulla Gård.
Horse? Timmy.
Trainer? Lotta.
Comment? Första gången jag någonsin ridit honom, och har inte haft Lotta på år och dar. Hade inga speciella förväntningar för vet inte så mycket om honom men blev förvånad över hur han var. Väldigt lätt i handen men ändå på samtidigt som han är väldigt känslig och lätt drar upp huvudet. Det gick lite sådär och trodde jag skulle börja gråta. Sen fick jag en sån underbar galopp, den bästa, skönaste, finaste galoppen någonsin i jättefin form. Och det är en galopp jag aldrig kommer att glömma. Så lektionen får nog ändå en 6/10. Rider gärna honom fler gånger för känner att han är en sådan häst som man måste lära känna för bättre resultat. Och jag måste jobba mycket mer med sitsen och handen, sittbenen hamnar snett och, pinsamt nog, lyckades min tygel även glappa till och från idag! :O :( Men jag kämpar på och hoppas att det ger resultat.
- Timmy på bilden nedan.
-
Och så dagens mirakel, efter att jag sagt till att Minta har skav i 2 månader så har de ÄNTLIGEN fixat en tunnelgjord! Och jag blev så GLAD! Att jag fotade den. xD Dock en teddytunnel, och som du kanske vet så kan den lätt glida och ibland, tillochmed, göra skadan värre :(
-
Bara så ni vet, denna bild är värd miljoner, tog cirka en kvart att ladda upp (Y)

Kraaaaaaam

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Inte mellannamnet tack, gärna första!:
Klart vi ska komma ihåg dig!

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en egen blåg?:

Varning! En tom ruta! Fyll den genast för att undvika oanade konsekvenser!!:

Trackback
RSS 2.0